lunes, 1 de febrero de 2010

La "Cruz de Fierru"

Afitada na cumbre´l Monte Irago, a unos 1500 m. d´altitú y a 1 km. de Foncebadón, na comarca de Maragatos, alcontramos la chamada "Cruz de Fierru".
Hai mueitas teorías alrodiu los oríxenes d´esti importante símbolu del Camín de Sayagu. Según unos, los sou oríxenes sedrían paganos, un ritu pul que los caminantes aportarían la sua piedra al montón, cumu ufierta a los dioses. Estos amontonamientos de cantos taban nos cruces de caminos. Más tarde cuna dominación romana, convertiríanse nos chamaos "Montes de Mercurio". Según outros, sedría namái una maneira de señalare la delimitación de tarrenos. N´esti casu, el cotu que´l Rei de Llión Afonso VI, nel añu 1103, concede al ermitañu Gaucelmo cuandu ésti funda un alberge, un hospital y una eigrexa p´asistir a los pelegrinos del Camín.

2 comentarios:

  1. Ya resulta cansino escuchar en la tele,y leerlo hasta en la prensa leonesa,cómo denominan a la susodicha cruz de fierro,como "cruz de ferro".
    Estos acabarán veraneando en el hermoso pueblo asturiano de Puente los "Ferros".
    Al tiempo.

    ResponderEliminar
  2. Y ya se sabe que una mentira repetida, termina aceptándose como verdad....Muchas gracias por la visita y el comentario.

    ResponderEliminar